onsdag den 18. april 2012

I laveste gear

Dryp, dryp, dryp... atter er dag med regn og ih guder, hvor er der koldt! Måske det alligevel, var lidt for tidligt med slukkede radiatorer. Hmmm, nu er det nu altså lige tilfældet og jeg har ikke tænkt mig, at skrue op igen. Har i stedet oplyst stuen med stearinlys i massevis, lavet en kande med yndlings theen og begravet mig i tæpper. Fjernbetjening og iPhone ligger indenfor rækkevidde. Har ved gud ikke tænkt mig, at være ret meget andet en end vaske-ægte sofa kartoffel i dag.

Natascha er hos hendes far og kommer først hjem i morgen eftermiddag, så der er meget stille herhjemme i det bette hus.

Under min venten på thevandets kogepunkt, stod jeg i køkkenvinduet og betragtede ALT det våde... synes nu altså, at det er lidt trist, men virkelig godt for den tørstige græsplæne og bedene.
Lige med et sus, kom Fru Solsort på besøg. Vi har fulgt hendes adfærd den sidste måneds tid og har observeret hende opsamle diverse grene og blade fra vores have og fulgt hendes rute, hvortil hendes rede er lokaliseret.
Hr og Fru Solsort har været faste gæster i vores have i en lang periode og trods vores hund Berta´s ihærdige dog altid mislykkede forsøg på, at fange dem, viser de ingen tegn på frygt eller utryghed og kommer gladelig hver dag. Jeg nyder dem og synes det er skønt med et rigt dyreliv i haven. Specielt, når hannen sidder på tagtoppen og fløjter den smukkeste sang :)














Ha´en rigtig dejlig dag...

Er vejret også råt og regnfuldt hos jer?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar