mandag den 8. oktober 2012

Hjerteveninder

Efterårsferien nærmer sig - vinden suser og regnen pisker mod ruden, men det er ikke nok til, at stoppe to varme piger i, at cykle hen til deres "hemmelige" hule.
"Der skal gøres rent inden ferien", siger de... - og pakker ryksækken med "klap-sammen-madder, æbler, ostehapsere og drikkedunker med saftevand.
Okay, jamen lad dem da endelig! Elsker deres energi, selv efter en ret aktiv motionsdag i skolen.

To timer senere kommer to drivvåde tøsepiger skrald-grinende ind af døren.. Jamen jøsses, tænker jeg.. - De lignede jo mest af alt to halvdruknede mus!

De blev lyn-hurtigt afklædt deres våde tøj og smuttede under dynen. Nu hvor de havde været så flittige i hulen, samt trodset vejret, forbarmede jeg mig over dem og lunede mælk til kakao + en pose Marshmellows blev smeltet over stearinlys.
En ekstra bonus var, at der selvsamme tidspunkt, blev "Min søsters børn - alene hjemme" vist i flimmerkassen... Ih, hvor hyggeligt!


Nu er tøserne genopladet, iført tørt tøj og leger i haven. Snart vil jeg røre rundt i den store gryde med risengrød (Natascha´s yndlingsmad).

Gud, hvor jeg glæder mig til december!
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar