søndag den 29. juli 2012

Dagens motion - 10 kilometer langs stranden

I dag hvor vejret er udholdeligt - lettere overskyet, men stadig dejlig lunt, har jeg tilbragt et par timer langs stranden sammen med min hund Berta..
Jeg nyder, tang lugten i næseborene, mågernes skrig og smagen af salt på læberne.. Og nu hvor jeg er så heldig, at bo kun 5 minutters gang fra stranden, så er det jo oplagt med en gåtur dernede..

Natascha elsker skov og strand, men da hun er hos hendes far denne weekend, så har jeg været afsted alene.
Alt bliver vendt og undersøgt nøje, for skønne fund, som et stykke rav eller ti, hører bestemt ikke til sjældenheder.


Store mængder tang er de sidste par dage skyllet op, hvilket er en gene for rigtig mange - det kan være ret kraftig i luften, men personligt synes jeg, at det er spændene, at rode rundt deri med en pind.. - hvem ved, måske et stykke af "havets guld" ligger gemt deri ?! 


Ingen held i dag, men spottede mange døde krabber og smukke brandmænd...


De halvstore sølvmåger (Larus Argentatus), kan blive 55-67 cm, og dem er der mange af her langs Vestkysten.
Prøv engang at se, hvordan den her fætter holder godt øje med mig.. - hvad mon den tænker?


Efter en lang og skøn gåtur langs stranden, betemte jeg for, at se stranden oppe fra, nærmere betegnet "leret".. Sikke en udsigt! - Herfra kan den smukkeste solnedgang ses..




Sikke en skøn eftermiddag... Snart vil jeg smide mig på sofaen, med en kande the og en bog, men først.. skal hende her gennemtjekkes for flåter..



Ingen kommentarer:

Send en kommentar