tirsdag den 10. april 2012

 

Regnvejrs-dag = hjemmebag


I dag rullede jeg gardinerne op til, mørkegrå tunge skyer og silende regn, der piskede mod ruden. Mine planer om, at tage en tur i skoven kunne jeg godt pakke væk... ØV!
Hmmm what to do?!
I stedet for, at vende det hele i en negativ retning, så fik jeg pludselig en ustyrlig lyst til, at bage noget lækkert for så, at omsvøbe mig i lune tæpper og fylde mig med varme fra en kop glohed the. Se det er hygge!
Jeg fik hurtigt bikset en lækker cremet kagedej sammen og satte dem i ovnen. Til jer, der som jeg måske skulle få lyst til, at bage på en trist gråvejrsdag, vil jeg her dele denne skønne opskrift med jer:


Chokolade muffins - ca 20 styk

300 g smør eller margarine
300 g sukker
5 æg
1 dl mælk
300 g hvedemel
100 g kakao
2 tsk bagepulver

  1. Rør fedtstof og sukker let og luftigt. Tilsæt æggene ét ad gangen, og rør massen godt sammen mellem hvert æg. Tilsæt derefter mælk. Bland mel, kakao og bagepulver sammen og rør det hele i dejen.
  2. Fordel dejen i ca 20 muffinsforme.
  3. Forvarm ovnen til 180 grader (varmluft 170 grader).
  4. Bag muffins i ca 15-20 minutter.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar